مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 09:152020-01-16سياسي

تجلیل آیت الله جوادی آملی از تلاش فقهی و قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی


یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی، با اشاره به مقام قرآنی و فقهی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برای رسیدن به محتوای جهانی قرآن کریم یک پژوهش محققانه خستگی ناپذیر لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در پیامی به همایش بزرگداشت سومین سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسئولان کشوری و شخصیت های سیاسی در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به مقام قرآنی و فقهی آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: برای رسیدن به محتوای جهانی قرآن کریم یک پژوهش محققانه خستگی ناپذیر لازم است و یک کوشش و تلاش همه جانبه.

وی در ادامه ابراز داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سالیان متمادی فقه را در مشهد و محضر اساتید نام آوری مثل امام (رضوان الله علیه) فرا گرفت.

قرآن را تا آنجا که مقدور بود از مکتب علامه طباطبایی آموخت و سایر مسائل دینی را از محضر آیت الله العظمی بروجردی (رضوان الله تعالی علیه) و بزرگان دیگر همچنان امام راحل فرا گرفت و از نظر فقهی صاحب نظر شد و علاقه او نسبت به فقه این بود که حکومت دینی تشکیل شود.

متن کامل پیام آیت الله جوادی آملی به شرح زیر است: أعوذ بالله من الشّیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی ‏جَمِیعِ الْأَنْبِیاءِ وَ الْمُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل آیت الله جوادی آملی از تلاش فقهی و قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی

تجلیل آیت الله جوادی آملی از تلاش فقهی و قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی