مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 12:452020-01-16سياسي

چرا شاه فرار کرد؟


یک تاریخ پژوه درباره علت خروج شاه از ایران گفت: این که شاه در برخورد با مخالفان از چه سیاستی پیروی می کرد توسط چهره های مهم خارجی و پژوهشگران مختلف بررسی شده و تقریباً کمتر کسی قائل به مدارای شاه با مردم است.

- به خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس،  26 دی ماه سالروز خروج محمد رضا پهلوی از کشور است و فرار شاه از ایران شیب تند سقوط سلنطت را در ایران تندتر کرد در نهایت 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) سلطنت ساقط شد و نهضت امام به پیروزی رسید.

به همین دلیل با روح الله جلالی مدرس دانشگاه و تاریخ پژوه درباره علت خروج شاه از ایران به گفت وگو پرداختیم که در ذیل می آید: فارس: مطابق نظر مورخان سلطنت طلب محمد رضا پهلوی در 26 دی ماه 1357 از ایران خارج شد چون نخواست دست به کشتار مردم بزند این نظر را تا چه حد درست می دانید؟ این که شاه در برخورد با مخالفان از چه سیاستی پیروی می کرد توسط چهره های مهم خارجی و پژوهشگران مختلف بررسی شده و تقریباً کمتر کسی قائل به مدارای شاه با مردم است.

همه اتفاق نظر دارند که شاه برخورد سخت و تندی با مخالفان داشت.

خصوصاً بعد از اتفاقات مرداد 32 و تشکیل ساواک در سال 35.

شاه ترسناک بودن خودش را البته با اصرار عَلَم در واقعه 15 خرداد و سرکوب تند و خشن نشان داد، نشانه های آن را می توان در ترسناک ترین بازداشتگاه های سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شاه فرار کرد؟

چرا شاه فرار کرد؟