مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 05:352020-01-18اقتصادي

تفاهم نامه ارتقاء بهره وری منابع آب و خاک در چهارمحال و بختیاری


تفاهم نامه همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقاء بهره وری منابع آب، نهاده های تولید و تغییر الگوی کشت منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رشد روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش تقاضا برای غذا از یک سوء، تغییرات اقلیمی و خشکسالی ها از سوی دیگر منجر به ناپایداری در منابع پایه (آب و خاک) شده است.

ذبیح الله غریب افزود: از این رو با توجه به اینکه تامین منابع جدید آب کافی برای رفع نیاز های کشاورزی در شرایط فعلی و آتی امکان پذیر نیست، بهترین گزینه که علاوه بر کاهش مصرف سبب افزایش درآمد و تولید هم خواهد شد، ارتقاء بهره وری منابع آب و نهاده های تولید است.

به گفته وی؛ برخورداری و بهره مندی از راهبرد ها و سیاست های مناسب برای رفع نارسایی ها و گذار به سوی کشاورزی پایدار و بهره ور آب با مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و دولتی این تفاهمنامه مشترک بین سازمان جهادکشاورزی استان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان منعقد شد.

غریب افزود: ارتقاء امنیت غذایی باافزایش سهم تولیدات داخلی درتامین و عرضه سرانه انرژی و پروتیین، رشد متوسط سالیانه ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی استان، بهبود حاصلخیزی منابع خاک و پایداری تولید با تاکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه ارتقاء بهره وری منابع آب و خاک در چهارمحال و بختیاری

تفاهم نامه ارتقاء بهره وری منابع آب و خاک در چهارمحال و بختیاری