مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 06:202020-01-18اقتصادي

امضای سفیدی که سیاه بختی می آفریند


موضوع قراردادهای سفید امضاء، یکی از مهم ترین دغدغه های حوزه کارگری است که این روزها خبر راه اندازی سامانه جامه روابط کار، کورسوی امیدی برای رفع این چالش ایجاد کرده است.

- همیشه عادت داشت به موقع سر کار برود، امروز هم با هزار امید و آرزو بر سر کارش حاضر شد اما قبل از اینکه دست به کار شود، کارفرما به دلیل مشکلات اقتصادی، عذرش را خواست و او که با شنیدن این خبر، دست و پایش را گم کرده بود، به ناگاه آمالش را بر باد رفته می دید اما هیچ کاری از دستش برنمی آمد.

با این وجود خدا را شکر کرد و گفت: شاید قسمت همین بوده، لطفا حق و حقوق مرا حساب و کتاب کنید، تا ببینیم بعد از بیکار شدن، چقدر دست مان را می گیرد تا جبران ماه های بیکاری شود.

گویا خبر نداشت که از حق و حقوق خبری نیست، چون وقتی تقاضای حق و حقوقش را کرد، کارفرما تنها با یک جمله آب پاکی را روی دستش ریخت.

حق و حقوق! تا جایی که یادم می آید هر ماه همه حق و حقوق ات را گرفته ای .

کارگر از همه جا بی خبر وقتی این جملات را شنید، با خود گفت تا جایی که من یادم می آید به جز حقوق ماهیانه، مبلغ دیگری از کارفرمایم دریافت نکرده ام، حال چطور ممکن است که همه حق و حقوقم را گرفته باشم و خود از آن بی اطلاع، این امکان ندارد! هنوز شوک اخراج از تنش بیرون نرفته بود که کارفرما با نشان دادن قراردادش، به همه اما و اگرها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای سفیدی که سیاه بختی می آفریند

امضای سفیدی که سیاه بختی می آفریند