مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 07:502020-01-18فناوري

تروجان سارق پیامک ها و بانک زنِ قهار در کمین موبایل ها


تروجان موبایلی Faketoken با استفاده از صفحات ورود فیشینگ، تاکنون هزاران دستگاه تلفن همراه را آلوده کرده است.

- به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا، تروجان بانکی Faketoken یکی از تروجان های موبایلی فعال از سال 2014 فعال بوده و به عنوان یکی از خطرناک ترین تروجان های بانکی شناخته می شود.

این بدافزار در گذشته به همراه تروجان های دسکتاپی یافت می شد که برای سرقت اطلاعات احرازهویت، تلاش برای پرداخت وجه از حساب قربانی و سرقت گذرواژه های یک بار مصرف، به سیستم قربانی نفوذ می کرد.

بدافزار Faketoken در نسخه جدید خود، می تواند بدون وابستگی به سایر تروجان ها به سرقت پول اقدام و با استفاده از صفحات ورود فیشینگ، قربانیان کاربران تلفن همراه را به ارائه اطلاعات احرازهویت یا اطلاعات بانکی خود وادار کند.

درصورتی که Faketoken به یک دستگاه تلفن همراه با سیستم عامل اندروید آسیب پذیر منتقل شود، قادر به قفل صفحه دستگاه، رمزگذاری فایل ها و تقاضای باج خواهد بود.

این تروجان علاوه بر آنکه تهدید جدی بانکی به حساب می رود، بر سرقت اطلاعات و دریافت باج متمرکز است و همچنین به بخش پیامک تلفن همراه نیز دسترسی می یابد.

اسکن های اخیر نشان می دهد که بیش از 5هزار دستگاه آلوده به Faketoken در حال ارسال پیام های متنی گسترده هستند بی آنکه دارندگان آن تلفن های همراه از این مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروجان سارق پیامک ها و بانک زنِ قهار در کمین موبایل ها

تروجان سارق پیامک ها و بانک زنِ قهار در کمین موبایل ها