مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 07:562020-01-18اجتماعي

بیشه دالان ظرفیتی مطلوب برای رونق اکوتوریسم بروجرد


این تالاب در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر بروجرد و در دشت سیلاخور واقع شده که از جنبه های مختلفی اعم از زیست محیطی، اکوتوریسم و طبیعت گردی با توجه به اینکه زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در فصولی از سال محسوب می شود دارای اهمیت است علاوه بر این همین تالاب از حیث، پرورش ماهیان و جنبه کشاورزی می تواند مورد توجه باشد اما جنبه شاخص تر آن ؛ طبیعت گردی و اکوتوریسم آن است که این روزها بیشتر مورد توجه فعالان محیط زیست قرار دارد و احیای آن را دنبال می کنند.

تالاب بیشه دالان بروجرد که در زبان محلی به تالاب بیشه دالونه معروف است در پی تغییراتی که طی سال های گذشته از سر گذرانده حدود 500 هکتار آن تغییر کاربری یافته و به زمین کشاورزی تبدیل شده و در اطراف تالاب به کشت برنج و محصولات آبدوست پرداخته شده است.

بنا بر گفته مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در حال حاضر تنها 80 هکتار این تالاب تحت حفاظت و نگهداری محیط زیست قرار دارد ولی جلسات و پیگیری های متعددی صورت گرفته و بنا بر این مقرر شده تا مسوولیت حفاظت و نگهداری از آن بعنوان اثری کاملا زیست محیطی به اداره حفاظت محیط زیست واگذار شود.

هر چند این ایده از حدود 9 ماه قبل در جلساتی مصوب شد ولی عملا تا کنون اقدامی در راستای این واگذاری بطوری عملی صورت نگرفته است و طی روزهای اخیر در پی برگزاری ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشه دالان ظرفیتی مطلوب برای رونق اکوتوریسم بروجرد

بیشه دالان ظرفیتی مطلوب برای رونق اکوتوریسم بروجرد