مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 06:452020-01-19اقتصادي

زهکشی تنها راه حل مقابله با سیلاب در مازندران


کاهش بارندگی، تهدید خشکسالی بیش از هر زمان دیگری بر بخش کشاورزی مازندران سایه افکنده، و فقط 10درصد آب های سطحی استان مهار می شود.

- مرکز مازندران، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به وجود بحران کم آبی در استان، کارگروه بهره وری آب و الگوی کشت مناسب با دبیری رییس مرکز تجهیز و توسعه تکنولوژی هراز و اعضای آن شامل این اداره کل، مدیرعامل آب منطقه ای، رییس پژوهشکده تحقیقات برنج مازندران، دبیر اجرایی خانه کشاورز، محققان و مدیران کشاورزی و نیز آب استان برای فعالیت در این کارگروه شکل گرفت.

عزیزالله شهیدی فر با تاکید بر ضرورت مدیریت آب در مازندران بیشتر از سایر استان ها افزود: از 6میلیارد مترمکعب منابع آب، 5/1میلیارد مترمکعب آب کشاورزی از آب به هنگام رودخانه ها، در فصل کشت استفاده می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش دادن دو برابری مدیریت مصرف آب در استان گفت: کمترین تغییر در زمین های کشاورزی حوزه آبریز هراز انجام شده و یکی از دلایل اصلی حفظ این زمین ها، سخت بودن تغییر کاربری ها است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مازندران هم گفت: منابع آبی یکی از موضوع های مهم به ویژه در بخش کشاورزی بوده، زیرا اقتصاد استان متکی به کشاورزی و کشاورزی متکی به آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهکشی تنها راه حل مقابله با سیلاب در مازندران

زهکشی تنها راه حل مقابله با سیلاب در مازندران