مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 08:002020-01-19سياسي

اینجا هند ایران است


در حالی که این وقت از سال بیشتر نقاط کشور، سرما استخوان سوز است ؛ جنوب کرمان هوا بهاری است و کشاورزان روزهای پرکاری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای کرمان ،کشاورزان هفت شهرستان جنوبی این روزها ، به قول معروف فرصت سر خاراندن ندارند.

مسافر جنوب استان کرمان هستیم ، منطقه ای معروف به هند ایران اینجا زن و مرد پا به پای یکدیگردر حال برداشت محصولاتی هستند که در مزارع و گلخانه های یکدست و منظم خودنمایی می کنند.

حرکت و برکت آقا مجتبی نابیناست، اما این محدودیت جلوی تلاش و حرکت او را نگرفته ، صبح خروس خوان از خانه اش بیرون می آید و به همه جای مزارع سرک می کشد تا رزق و روزی خود را از زمین زرخیز این منطقه برداشت کند .

آقای مجتبی گلستانی به همراه خانمش سه هکتار بادمجان و انواع فلفل در رنگ ها و طعم های مختلف کاشته است ، او با لمس محصول و بخاطر سپردن بوی متفاوت آنها ، وضع بوته ها را ارزیابی میکند .

این زوج که برای ده نفر هم شغل ایجاد کرده اند، می گویند: این فصل سال در ایران کمتر جایی پیدا می شود که بتوان این محصولات را برداشت کرد ، خدا را شکر امسال به برکت آسمان و زمین محصول بیشتری دارم .

کانون محصولات خارج از فصلرطوبت بالا و گرمای مطلوب ، جنوب کرمان را به کانون محصولات خارج از فصل تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا هند ایران است

اینجا هند ایران است