مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:352020-01-19اقتصادي

همدان، استانی امن در تولید فرآورده های دامی


مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه همدان در بخش تولید فرآورده های دامی یکی از استان های امن محسوب می شود، گفت: تقاضای تولیدات دامی با توجه به امنیت ایجاد شده، - در استان افزایش پیدا کرده است.

دکتر محمودرضا رسولی با اشاره به پاکسازی هر گونه کانون بیماری در حوزه آبزیان استان همدان اظهار کرد: آمادگی همه جانبه اکیپ های اجرایی فعال در استان برای جلوگیری و پیشگیری از ورود و شیوع بیماری بسیار مهم در همدان از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل بوده ضمن اینکه تیم های مراقبت فعال باید با حفظ آمادگی خود در هر لحظه از ورود و انتشار بیماری در منطقه جلوگیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وجود انواع مزارع تفریحی و پرورش ماهیان سردابی(قزل آلای رنگین کمان) و احتمال وقوع بیماری های ویروسی در این مزارع، پایش و مراقبت از بیماری های ویروسی از جمله IPN ،IHN، VHS در سطح مزارع استان به صورت بازدید میدانی و نمونه برداری، توسط کارشناسان این اداره کل در حال انجام است.

رسولی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 11 واحد مرکز تفریح، 193 واحد پرورش ماهی های سردآبی و 51 واحد پرورش ماهی های گرمابی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 44 میلیون و 754 هزار قطعه تخم چشم زده نیز به مرکز تفریخ استان وارد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان، استانی امن در تولید فرآورده های دامی

همدان، استانی امن در تولید فرآورده های دامی