مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 14:202020-01-19پزشكي

چگونه در روزهای سرد زمستانی ورزش کنیم؟


مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: دویدن بیش از شش دقیقه در هوای بسیار سرد احتمال ابتلای ورزشکاران به آسم و بیماری های عفونی حلق و ریه را بالا می برد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: دویدن بیش از شش دقیقه در هوای بسیار سرد احتمال ابتلای ورزشکاران به آسم و بیماری های عفونی حلق و ریه را بالا می برد.

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای زمستانی می توان هر نوع ورزش سرعتی، قدرتی و استقامتی را در هوای سرد انجام داد، اظهار کرد: با این وجود افرادی که به ورزش در هوای سرد عادت دارند، برای پیشگیری از آسیب دیدگی باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نوع پوشش ورزشکاران در زمانی که در هوای سرد ورزش می کنند باید مناسب باشد، بگونه ای که سر و گردن نیز پوشیده شده و گرم نگه داشته شود.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه با تاکید براینکه جنس لباس این افراد باید پشمی، نخی و یا کتانی باشد، عنوان کرد: متاسفانه گاها دیده می شود برخی از ورزشکارانی که در هوای سرد ورزش می کنند، لباس های پلاستیکی و یا بادگیر می پوشند که کاری اشتباه است.

وی افزود: این نوع از پوشش باعث حبس هوا زیر لباس فرد می شود و بدن را بیشتر گرم می کند، درحالیکه هوای بسیار سردی از طریق بینی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در روزهای سرد زمستانی ورزش کنیم؟

چگونه در روزهای سرد زمستانی ورزش کنیم؟