مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 05:452020-01-20اقتصادي

افزایش درآمد کشاورزان با اجرای طرح زهکشی


با تهیه و اجرای کامل طرح جامع زهکشی زمین های استان، درآمد کشاورزان 40 درصد افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، عزیزالله شهیدی فر گفت: گفت: علاوه بر حفظ زمین های شالیزاری با اجرای دقیق مقررات و قوانین جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و مکانیزاسیون، باید طرح های مهار آب به ویژه سد سازی، تسطیح، یکپارچه سازی و نوسازی، زهکشی، کشت دوم برنج و افزایش سطح زیرکشت ارقام پر محصول با سرعت بیشتر با هدف رسیدن به خودکفایی برنج در استان های مازندران و گیلان انجام شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران تخصیص اعتبار ملی برای اجرای این برنامه را مهم اعلام کرد و افزود: امسال یک میلیون و 428 هزار و 741 تن شلتوک در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، 20 درصد افزایش یافته است.

شهیدی فر گفت: رفع مشکل آبگرفتگی 100 هزارهکتاری زمین های کشاورزی پایین دست مازندران، همچنان از دغدغه های جدی کشاورزان بوده در حالی که زهکشی، تسطیح و یکپارچه سازی شالیزار ها و خدمات جامع مکانیزاسیون از مهم ترین طرح های زیرساختی محسوب می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تسطیح 60 هزارهکتار زمین های شالیزاری استان افزود: با تامین اعتبار و عملیاتی کردن طرح تسطیح، یکپارچه سازی و زهکشی شالیزار های شمال به عنوان مهمترین نیازمندی، موجب تثبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش درآمد کشاورزان با اجرای طرح زهکشی

افزایش درآمد کشاورزان با اجرای طرح زهکشی