مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 06:102020-01-20پزشكي

تغذیه؛ شاه کلید پیشگیری از سرطان روده بزرگ


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: رژیم غذایی مناسب، از جمله اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان کولورکتال است.

- ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: رژیم غذایی مناسب، از جمله اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان کولورکتال است.

محمدرضا صایینی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سرطان روده بزرگ، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ در جهان بعد از سرطان های پستان، پروستات و ریه، چهارمین سرطان با بیشترین میزان بروز بوده و میزان بروز سرطان روده بزرگ در ایران به ازای هر 100 هزار نفر بیش از 11 نفر است، در حالی که متوسط جهانی آن 17 نفر است.

وی افزود: روده بزرگ از اعضای دستگاه گوارش است که از آپاندیس شروع شده و به راست روده یا رکتوم ختم می شود و به شکل یک علامت سئوال بزرگ روده کوچک را احاطه می کند.

سرطان های روده بزرگ در بخش کلون و یا رکتوم شکل می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه هیچ گونه علائمی ندارد و در صورت تشخیص زودهنگام پیش آگاهی خوبی داشته و قابل درمان است، تصریح کرد: سرطان روده بزرگ یکی از قابل پیشگیری ترین سرطان ها بوده، بنابراین نه تنها می توان با تغییر در شیوه زندگی احتمال پولیپ یا سرطان روده بزرگ را کاهش داد، بلکه با انجام اقدامات غربالگری و تشخیص زودهنگام آن می توان پولیپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه؛ شاه کلید پیشگیری از سرطان روده بزرگ

تغذیه؛ شاه کلید پیشگیری از سرطان روده بزرگ