مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 07:552020-01-20ورزشي

90 درصد داوطلبان نمایندگی همدان به بررسی صلاحیت ها اعتراض کردند


حجت الاسلام جلال مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس تبصرهای 2، 3 و 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 34 آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان ظرف مدت پنج روز از 22 دی تا 26 به دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان یا مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی، برای ارائه شکایت خود مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در همدان 128 تن رد صلاحیت و 117 تن صلاحیتشان احراز نشد که از این تعداد 128 تن در همدان و مابقی در تهران نسبت به تکمیل فرم شکایت اقدام کردند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از بررسی مجدد صلاحیت این داوطلبان در شورای نگهبان، نتیجه آن در 12 بهمن سالجاری تحویل داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی می شود.

حجت الاسلام مرادی گفت: بیشترین علت رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی در این استان بر اساس استعلام های دریافتی از چهار مرجع مُصرح در قانون اساسی است.

وی افزود: موارد مالی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی در رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی موثر بوده است که موارد سیاسی شامل افرادی است که علیه نظام و قانون اساسی و در حمایت از فتنه 88 و سران فتنه اقدام به سخنرانی، موضع گیری کرده یا مقاله نوشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد داوطلبان نمایندگی همدان به بررسی صلاحیت ها اعتراض کردند

90 درصد داوطلبان نمایندگی همدان به بررسی صلاحیت ها اعتراض کردند