مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 09:462020-01-20بين الملل

ظریف: به شورای امنیت برویم، از NPT خارج می شویم


وزیر امور خارجه با اشاره به تصمیم اخیر اروپایی ها در ارتباط با برجام، گفت: گام های کاهش تعهدات تمام شده اما اگر اروپایی ها به رفتار بلاوجه خود ادامه دهند یا پرونده ایران را به شورای امنیت بفرستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، محمد جاود ظریف در توضیح برنامه وزارت امور خارجه در مقابله با تصمیم اخیر کشورهای اروپایی برجام مبنی بر پیگیری ساز و کار حل اختلاف، گفت: گفت: وزارت امور خارجه از مسیر حقوقی موضوع را دنبال می کند.

جمهوری اسلامی ایران بحث روش حل اختلاف را به صورت رسمی اردیبهشت ماه سال 1397 بعد از خروج آمریکا از برجام آغاز کرد.

سه نامه در 10 می سال 2018، 26 اوت سال 2018 و نوامبر سال 2018 نیز به خانم موگرینی نوشته شد و در آن رسما اعلام شد که ایران روش حل و فصل اختلافات را شروع کرده است.

ایران مکانیزم حل اختلافات برجام را نوامبر 2018 آغاز کرد وزیر امور خارجه افزود: در نامه ای که در نوامبر 2018 به خانم موگرینی نوشته شد، تاکید کردیم که ایران مکانیزم حل و فصل اختلافات را شروع کرده و به پایان رساندیم لذا ناگزیریم که برنامه کاهش تعهدات برجام را اجرایی کنیم.

ظریف یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پس از نامه مذکور 7 ماه به اتحادیه اروپا فرصت داد و در اردیبهشت ماه سال 1398 (می سال 2019) کاهش تعهدات برجام را آغاز کرد که تقریبا دو ماه پس از آن، آثار عملی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: به شورای امنیت برویم، از NPT خارج می شویم

ظریف: به شورای امنیت برویم، از NPT خارج می شویم