مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 10:502020-01-20فرهنگي

انتشار کتاب هایی از ادوارد سعید، عبدالحسین زرین کوب و ذبیح الله صفا


چاپ تازه کتاب های «جستجو در تصوف ایران» تالیف عبدالحسین زرین کوب، «حماسه سرایی در ایران» نوشته دکتر ذبیح الله صفا و «شرق شناسی» تالیف ادوارد سعید منتشر شده است.

- چاپ تازه کتاب های جستجو در تصوف ایران تالیف عبدالحسین زرین کوب، حماسه سرایی در ایران نوشته دکتر ذبیح الله صفا و شرق شناسی تالیف ادوارد سعید منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، چاپ یازدهم کتاب حماسه سرایی در ایران تالیف ذبیح الله صفا در 675 صفحه و قیمت 95 هزار تومان منتشر شده است.

چاپ اول این کتاب 55 سال قبل و در سال 1333 منتشر شده بود.

صفا در بخشی از مقدمه این کتاب ذکر کرده که نیت و انگیزه اصلی نگارش حماسه سرایی در ایران به نیت سال ها قبل او باز می گردد و تصمیمی که برای مطالعه تطبیقی داستان های شاهنامه و اوستا گرفته است.

کتاب شامل چهار گفتار به این شرح است: تکوین حماسه و روایات و افکار حماسی در ایران از قدیمی‎ ترین ایام تاریخ، آثار حماسی پیش از اسلام، منظومه های حماسی ایران در عهد اسلامی به عنوان مهم ترین دوره ادوار حماسی و تحقیق در داستان شاهان و پهلوانان و منشاء روایت ها و افسانه های ملی.

حماسه سرایی در ایران بر اساس رساله دکتری صفا نوشته شده هنوز هم بعد از نیم قرن یک منبع معتبر در شاهنامه شناسی و اسطوره شناسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب هایی از ادوارد سعید، عبدالحسین زرین کوب و ذبیح الله صفا

انتشار کتاب هایی از ادوارد سعید، عبدالحسین زرین کوب و ذبیح الله صفا