مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 11:262020-01-20سياسي

16 هزار کودک غیرایرانی در سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند


دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از 28 دی به مدت یک هفته برای 470 هزار کودک زیر پنج سال سیستان وبلوچستان درحال اجراست.

وی ادامه داد: 163 مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در اجرای دو مرحله ای در استان مصمم تر کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد:در سیستان وبلوچستان سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند و به برکت تلاش ها و مدخلات تیم های سلامت در سال های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در استان و کشور مشاهده نشده است.

وی با اشاره به این موضوع که تیم های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می کنندگفت: هزار و 350 تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

هاشمی شهری با اشاره به این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از هشت هزار نفر داوطلب سلامت دارد بیان کرد: داوطلبان سلامت به عنوان نقاط قوت این برنامه هر ساله در اجرای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در بدترین شرایط آب و هوایی در اجرای این طرح مشارکت فعال دارند.

وی اظهار داشت: مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان نیز با یک هفته تاخیر عملیات واکسیناسیون را انجام خواهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 هزار کودک غیرایرانی در سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند

16 هزار کودک غیرایرانی در سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند