مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 13:452020-01-20بين الملل

گزارش مکتوب.... اهمیت تالابهای مهاباد و زیستگاه طبیعی پرندگان در سرشماری کشوری


تالابها و زیستگاههای طبیعی پرندگان درشهرستان مهاباد هر ساله پذیرای پرندگان مهاجران ازمناطق سرد سیبری و عرض های شمالی و کشورهای حوزه آسیای صغیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ آذربایجانغربی از لحاظ تالابها و زیستگاههای طبیعی برای پرندگان بسیار مهم است اما با توجه به خشکسالی های اخیر دریاچه ارومیه که مهمترین تالاب استان به شمار می رود هم اکنون تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد از مهمترین تالابهای کوهستانی در استان و کشور است.

با شروع فصل مهاجرت پرندگان، شماری از زمستان گذران که ازمناطق سرد سیبری و شمال روسیه و کشورهای حوزه آسیای صغیر هرساله وارد تلابهای شهرستان مهاباد می شوند در دی ماه همگام با سراسر کشور سرشماری می شوند.

اهمیت سرشماری پرندگان داشتن اطلاعات مورد نیاز ازتعداد و تنوع گونه های زمستان گذر در تالابها ، از مهمترین اهمیت سرشماری سالانه پرندگان به شمار می آید.

رییس گروه حفاظت و مدیریت حیات وحش کشور در سفر خود به مهاباد، برای تجزیه و تحلیل روند جمعیت پرندگان و تحلیل های جهانی،سرشماری پرندگان در تالابهای تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد را مورد بررسی قرار داد.

صادق صادقی زادگان گفت: برنامه سرشماری نیمه زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی برنامه ای بین المللی است که در آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب.... اهمیت تالابهای مهاباد و زیستگاه طبیعی پرندگان در سرشماری کشوری

گزارش مکتوب.... اهمیت تالابهای مهاباد و زیستگاه طبیعی پرندگان در سرشماری کشوری