مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-21اقتصادي

برنج جدید مازندران روشن می شود!


زمستان که آرام آرام به نیمه های خود می رسد نوید بخش شروع فصل زراعی دیگری برای کشاورزان به خصوص شالیکاران است تقریبا از اواسط تا اواخر بهمن ماه کشاورزان به سوی مزارع برنج راهی می شوند تا با شخم و زیر و رو کردن خاک مزرعه نرم نرمک خود را آماده سال زراعی جدید کنند.

- استفاده از ارقام برنج در مازندران بسته به سلیقه کشاورز، بازار پسندی، کیفیت مناسب طعم و پخت و نیز پر محصول بودن دارای تنوع و تکثر است اما رایج ترین ارقام نزد شالیکاران مازندران طارم، هاشمی، شیرودی، نعمت، ندا و فجر است که به صورت پراکنده در مازندران کشت می شوند.

بر اساس آمارهای موجود از 240 هزار هکتار زمین شالیزاری استان مازندران حدود یک و نیم میلیون تن شلتوک برداشت می شود که از این مقدار بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن برنج سفید قابل تولید ‏است، این در حالیست که 70 درصد شالیکاران از ارقام کم محصولی نظیر هاشمی و طارم استفاده می کنند.

به تازگی، رقمی بنام طارم روشن که در بین شالیکاران به روشن معروف است وارد بازار شده و توانسته باعث جلب رضایت کشاورزان مازندران شود، این رقم جدید که زیر مجموعه برنج طارم است، به یاد شهید هسته ای کشور، مصطفی احمدی روشن به نام طارم روشن نام گذاری شد و در سال زراعی 98 رقمی معادل یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت این رقم قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنج جدید مازندران روشن می شود!

برنج جدید مازندران روشن می شود!