مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:072020-01-21حوادث

کشتار جمعی 672 پرنده سار در پارک ملی کرخه شوش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد الوندی افزود: در پی گزارشهای مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز پرنده سار توسط یک گروه سه نفره در نیزارها و زهکش های غرب کرخه و با اطلاعات به دست آمده از مشخصات خودروی متهمان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه در ساعات اولیه بامداد 30 دی ماه آنها را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

وی اضافه کرد: متخلفان به رغم چندین بار دستور ایست و تیراندازی هوایی توجهی نکردند و پس از مسافت طولانی تعقیب و گریز و حرکات خطرناک در مسیر پر پیچ و خم، در نهایت با هدف قرار دادن لاستیک خودروی پراید متهمان به وسیله سلاح سازمانی متوقف و از داخل آن دو کیسه حاوی پرندگان شکار شده و چهار رشته تور پرنده گیری کشف و ضبط شد.

به گفته وی متخلفان با دستور قضایی در حوزه انتظامی محل تحت نظر قرار گرفتند.

الوندی گفت: بر اساس مصوبه 442 شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان قابل وصول به ازای هر قطعه پرنده سار 500 هزار ریال است و متهمان وفق مواد 10و 11 قانون شکار وصید محاکمه خواهند شد.

در این فصل با توجه به حضور پرندگان مهاجر عده ای سودجو با استفاده از روش های نامتعارف و ناجوانمرادنه در ساعات شب اقدام به کشتار جمعی این پرندگان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار جمعی 672 پرنده سار در پارک ملی کرخه شوش

کشتار جمعی 672 پرنده سار در پارک ملی کرخه شوش