مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 06:202020-01-22اقتصادي

برنامه کنترل جمعیت در آمریکا و اروپا چگونه است


برخی کشورها از جمله آمریکا 2 نوع برنامه کنترل جمعیت دارند؛ یکی برنامه ای برای کمک به «صندوق جمعیت سازمان ملل» تا طرح های کاهش جمعیت در «سایر کشورها» اجرا شود و دیگری برنامه ای برای مردان و زنان «کشور خودشان» تا فرزند بیاورند! - مجله فارس پلاس؛ امین رحیمی: صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) از سال 1969 تأسیس شد تا به بهداشت باروری در سراسر جهان کمک کند.

این صندوق با دولت ها و سازمان های مردم نهاد و موسسه های خصوصی در 150 کشور همکاری می کند تا برنامه هایی برای آموزش و ارائه خدمات مرتبط با تولیدمثل در آن کشورها اجرا کند.

علاوه بر آن، صندوق جمعیت سازمان ملل به آمارگیری منظم از شاخص های جمعیتی کشورها نظیر جمعیت فعلی، وضعیت باروری و همچنین نرخ مرگ ومیر می پردازد.

طرح های مرتبط با بهداشت باروری و تنظیم خانواده این صندوق نیز در بسیاری از کشورهای توسعه نیافته یا درحال توسعه با برنامه های کاهش جمعیت همراه است.

حالا مشکل کجاست؟ در همان کاهش جمعیت .

کم جمعیت؛ ضعیف و بدون رفاه از دیدگاه کلان و در چشم انداز بلندمدت، کاهش جمعیت یک کشور به معنای کاهش نیروی انسانی و ضعف قدرت اقتصادی و نظامی آن است.

به زبان ساده این طور می شود: کشور کم جمعیت کشوری ضعیف است و در جنگ های آینده، از هر نوعی که باشد، توان دفاع از خودش را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه کنترل جمعیت در آمریکا و اروپا چگونه است

برنامه کنترل جمعیت در آمریکا و اروپا چگونه است