مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:402020-01-22اقتصادي

49 درصد عسل جهان در آسیا تولید می شود


دبیرعلمی دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل گفت: 49 درصد عسل جهان در آسیا تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پروفسور غلامحسین طهماسبی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره پژوهشی زنبورعسل ایران که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: توسعه علمی صنعت زنبورداری در ایران مهم است، امروز در دنیا امنیت غذایی به عنوان یکی از عناصر پایداری مطرح و استراتژی مهم کشورها است.

وی افزود: تا سال 2050 جمعیت دنیا از 7 میلیارد و 500 میلیون نفر به بیش از 9 میلیارد نفر خواهد رسید و بیشتر این افزایش جمعیت در کشورهای در حال توسعه خواهد بود که مشکل تأمین غذای آنها از مشکلات پیش رو در آینده است.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران گفت: زنبور عسل در تأمین یک سوم غذای انسان و اثرگذاری در 47 درصد محصولات کشاورزی مهم است و دنیا بدون زنبورها برای انسان 4 سال بیشتر دوام نخواهد داشت؛ چون نقش مهمی در گردافشانی و تأمین فراورده های غذایی دارند.

طهماسبی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار معاونت تولیدات دامی وزارت کشاورزی کشور در سال گذشته نشان می دهد که تعداد کندوهای عسل ایران بیش از 8 میلیون و 400 هزار و تولید عسل نیز بیش از 90 هزار تن بوده است که توسط 85 هزار زنبورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

49 درصد عسل جهان در آسیا تولید می شود

49 درصد عسل جهان در آسیا تولید می شود