مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:452020-01-22سياسي

فقه عمدتاً از بحران موضوع شناسی رنج می برد


عضو مجلس خبرگان رهبری به دو ساحت موضوع شناسی و حکم شناسی اشاره و اظهار کرد: فقه عمدتاً از بحران موضوع شناسی رنج می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه دوم هم اندیشی وظیفه حاکمیت در قالب فقه حکومتی نسبت به نظارت بر بانک ها در خلق پول به همت پژوهشکده فقه و حقوق برگزار شد.

این نشست پنج شنبه 26 دی ماه در تالار امام مهدی (عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با ارائه آیت الله احمد مبلغی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی، حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل توسلی، ابراهیم عبدی پور، مهدی اشعری و با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضی آصف آگاه و با حضور اعضای هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق و جمعی از فضلای حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

در این هم اندیشی ابتدا مهدی اشعری به ارائه بحث پرداخت و اظهار کرد: ادعای اصلی ما این نیست که خلق پول از هیچ هم وجود دارد بلکه ادعای ما این است که مدل ضریب فزاینده غلط است.

بنابراین خلق پول از هیچ هم غلط است.

وی در ادامه مباحث خود با نگاه اجمالی به تاریخچه خلق پول پرداخت و سپس دو رویکرد قدیمی و جدید در خلق پول را مورد بررسی و نقد قرار داد و قائل به تفاوت بین دو رویکرد شد، سپس به بحران های ناشی از پدیده خلق پول اشاره کرد و نتیجه گرفت که اعتقاد به مدل ضریب فزاینده در کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقه عمدتاً از بحران موضوع شناسی رنج می برد

فقه عمدتاً از بحران موضوع شناسی رنج می برد