مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 09:352020-01-22سياسي

نماینده فائو در ایران: ایران قابلیت بهره وری زنبورداری به صورت گسترده را دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، گرولد بودکر نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو در ایران روز چهارشنبه در افتتاحیه دومین کنگره بین المللی پژوهشی زنبور عسل ایران که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در کرج برگزار شد، به اهمیت صنعت زنبور داری در طبیعت و زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: بدون زنبورها طیف گسترده ای از غذاها را از دست می دهیم و بدون زنبورها دنیایی بدون گرسنگی غیرممکن خواهد بود.

 زنبورها، به عنوان مخلوقاتی گرده افشان، نقشی سترگ در تمام ابعاد اکوسیستم ایفا می کنند.

نماینده فائو در ایران افزود: ایران قابلیت های زیادی برای توسعه یک زنجیره با ارزش غذایی به نام صنعت زنبورداری دارد و این زنجیره با ارزش غذایی می تواند بازار عرضه و تقاضا یعنی در داخل و خارج از کشور را منتفع کند.

گرولد بودکر  افزود: همچنین این گرده افشان، نقشی حیاتی در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی و تغذیه دارد.

 بسیاری از محصولات کشاورزی دنیا که تأمین کننده میوه ها و دانه های مصرفی انسان ها هستند، به فعالیت  زنبورها وابستگی دارند و بدون آن ها، دستیابی به دنیایی بدون گرسنگی غیرممکن خواهد بود.

وی به نقش آفرینی زنبورداری و تولید عسل در معیشت روستاییان و همچنین در تولید داروها اشاره کرد و از جمله این نقش ها را به عنوان یک فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده فائو در ایران: ایران قابلیت بهره وری زنبورداری به صورت گسترده را دارد

نماینده فائو در ایران: ایران قابلیت بهره وری زنبورداری به صورت گسترده را دارد