مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 09:452020-01-22سياسي

بزرگترین جدول تناوبی کشور رونمایی شد


بزرگترین ماکت جدول تناوبی عناصر کشور در مراسمی با حضور رییس دانشگاه شیراز و جمعی از اساتید و دانشجویان در این دانشگاه رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این جدول تناوبی با عناصر کاملاً طبیعی و به همت انجمن علمی دانشجویی بخش شیمی دانشگاه شیراز ساخته شده است.

مجری اصلی این طرح عبداللهی، دانش آموخته کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه شیراز است.

دکتر هادی سالاری، عضو هیأت علمی بخش شیمی دانشگاه شیراز در مراسم رونمایی گفت: سال 2019 میلادی از طرف اتحادیه بین المللی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP) و سازمان ملل به نام سال جدول تناوبی (IYPT 2019) نامگذاری شد و به همین مناسبت برنامه های متعددی در سراسر دنیا ترتیب یافت.

وی افزود: در کشورمان نیز رویدادهای مختلفی برگزار شد و از نظر تعداد، بیشترین برنامه های مرتبط با این نامگذاری در دانشگاه شیراز برگزار شد.

پروفسور حبیب فیروزآبادی، چهره ماندگار کشور و استاد بخش شیمی دانشگاه شیراز هم در این آیین گفت: بخش شیمی در دانشگاه شیراز بالغ بر 60 سال قدمت دارد و بیش از 30 سال پیش نخستین دوره دکتری شیمی کشور در دانشگاه شیراز راه اندازی شد.

وی خطاب به دانشجویان و اساتید جوان حاضر در جلسه اظهار کرد: ضروری است که تاریخ علم ایران و جهان را بخوانیم و با درایت و فهم با مجامع علمی بین المللی ارتباط برقرار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین جدول تناوبی کشور رونمایی شد

بزرگترین جدول تناوبی کشور رونمایی شد