مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 11:152020-01-22سياسي

اجبار قانونی برای انتقال جعبه سیاه وجود ندارد


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی : هیچ کشوری نمی تواند ایران را برای خروج جعبه سیاه از کشور تحت فشار قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای قم گفت: در حال حاضر استفاده از تجهیزات بازخوانی جعبه های سیاه هواپیمای اکراینی در دستور کار قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: البته زمان مشخصی برای انجام این کار نمی توان ارائه کرد اما هیچ کشوری هم بر اساس قوانین بین المللی نمی تواند ایران را مجبور به ارسال جعبه های سیاه به کشور دیگری بکند .

ذوالنور خاطر نشان کرد: در صورتی که امکان استفاده از تجهیزات بازخوانی در ایران فراهم نشود آنگاه ایران تصمیم می گیرد که راه دوم یا سوم را در پیش بگیرد .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: راه دیگر آن است که کارشناسانی از کشورهای دیگر برای انجام این کار به ایران سفر کنند یا جعبه سیاه به کشورهای دیگری ارسال شود که البته حق انتخاب با جمهوری اسلامی ایران است .

ذوالنور خاطر نشان کرد: اگر تشخیص ایران این باشد که جعبه سیاه را به کشوری دیگر تحویل دهد دستگاههای نظامی و سیویل مانند هواپیمایی و شرکت فرودگاهها هم حق دارند که در مراحل انجام این کار باشند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجبار قانونی برای انتقال جعبه سیاه وجود ندارد

اجبار قانونی برای انتقال جعبه سیاه وجود ندارد