مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 12:262020-01-22اقتصادي

ایران چهارمین تولید کننده عسل در دنیا


ایران با تولید سالانه 90 هزار تن عسل در بین 10 کشور تولید کننده عسل در دنیا رتبه چهارم را دارد.

- مرکز البرز؛ طهماسبی در دومین همایش بین المللی زنبور عسل با موضوع اهمیت صنعت زنبور داری در مرکز تحقیقات علوم دامی کشور گفت: با وجود بیش از هشت میلیون و 400 هزار کندو در تعداد کندو هم در رتبه خوبی از دنیا داریم.

وی ادامه داد: از 100 مقاله ارسالی به دبیرخانه 80 مقاله منتخب در 5 کمیته به صورت سخنرانی و پوستر ارایه که 21مقاله به صورت سخنرانی و 59مقاله نیز به صورت پوستر هستند.

غلامحسین طهماسبی با اشاره به اهمیت صنعت زنبورداری افزود: صنعت زنبور داری نقش بسزایی در امنیت غذایی مردم دنیا دارد و با توجه به گرده افشانی زنبور عسل یک سوم غذای مردم دنیا وابسته به صنعت زنبور داری است از اینرو در این همایش مشکلات زنبورداران کشور مطرح و بررسی می شود.

کریستینا رادین سفیر اسلونی در این همایش به همکاری کشور اسلونی در صنعت زنبورداری اشاره کرد و گفت:: ایران درصنعت زنبور داری در مسیر خوبی قرار گرفته است وما تمایل داریم با برای آموزش و تحقیقات در زمینه زنبور داری با ایران همکاری کینم.

دکتر بودکر نماینده فائو در ایران نیز با اشاره به جایگاهی که ایران در صنعت زنبور داری دارد و کیفیت خوب عسل ایران گفت: برای جذب مشتری های خارجی باید مشخصات عسل تولید شده و جغرافیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران چهارمین تولید کننده عسل در دنیا

ایران چهارمین تولید کننده عسل در دنیا