مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 12:502020-01-22بين الملل

شهرک های صهیونیستی غیرقانونی است


معاون دبیر کل سازمان ملل گفت همه شهرک هایی صهیونیستها در سرزمین های فلسطینی ساخته شده اند، غیرقانونی است - رزماری دیکارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی سه شنبه تأکید کرد که همه شهرک های مسکونی که توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی ساخته شده، غیرقانونی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از نیویورک، دیکارلو در جلسه علنی سه ماهه شورای امنیت در مورد اوضاع خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین، اعلام کرد: من بار دیگر می گویم که همه شهرک ها از دیدگاه حقوق بین الملل غیرقانونی هستند و مانعی برای صلح به شمار می روند.

وی افزود: ضمیمه کردن همه یا بخشی از منطقه سی، در صورتی که اجرایی شود، ضربه ویرانگری به امکان بالقوه از سرگیری مذاکرات، پیشرفت صلح منطقه ای و ذات راه حل دو کشوری است.

بر اساس توافقنامه های اسلو که در سال های 1990 امضاء شد، کرانه باختری رود اردن به سه منطقه تقسیم شده است که عبارتند از منطقه آ که زیر کنترل فلسطینی هاست، منطقه بی زیر کنترل مشترک فلسطین و اسراییل و منطقه سی که تنها زیر کنترل اسراییل است.

منطقه سی بیش از 60 درصد 5655 کیلومترمربع کرانه باختری را شامل می شود.

دیکارلو اعلام کرد آغاز سال 2020 با گسترش مداوم فعالیت های مسکونی سازی و تهدید به ضمیمه کردن برخی بخش های کرانه باختری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک های صهیونیستی غیرقانونی است

شهرک های صهیونیستی غیرقانونی است