مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 17:152020-01-22فرهنگي

نقش شیرازی ها در چاپ و نشر بسیار مهم و پُراثر است


نقش شیرازی ها در چاپ و نشر بسیار مهم و پُراثر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نیکنام حسینی پور شامگاه چهارشنبه در ششمین برنامه عصر کتاب استانی ، ویژه تجلیل از سه تن از مفاخر فرهنگ و ادب استان فارس محمدمهدی جعفری، محمدرضا آل ابراهیم و اکبر نحوی، عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان به حرف های وفاق آفرین و روحیه آن، نیاز داریم.

وی افزود: شیراز به عنوان یکی از پایتخت های تمدنی، فرهنگی و دینی در ایران شناخته شده است و دلیل آن وجود نقش ‏آفرینان بزرگی در حوزه ادب و شعر فارسی، همچون حافظ و سعدی با آوازه جهانی و وصال و قاآنی و نیز فیلسوفان و اندیشه پردازان مطرحی همچون ملاصدرا و سیبویه است که پایه های ادب فارسی نه در شیراز بلکه در ایران و جهان هستند.

حسینی پور، از حافظ، سعدی و فرصت شیرازی و سایر گنجینه های حکمت و معرفت و ادب و هنر شیراز به عنوان استوانه های ادب فارسی یاد کرد و گفت: در حوزه تمدنی هم همین طور است؛ مثل تخت جمشید و پاسارگاد؛ در حوزه دین و دیانت نیز عالمان بزرگی را می توان در این استان زرخیز، مثل میرزای شیرازی، آیت الله دستغیب، آیت الله مکارم شیرازی و… نام برد.

مدیرعامل خانه کتاب، هویّت تاریخی و دینی استان فارس را نقطه عطفی در پرورش رجال و شخصیت های بزرگ و تأثیرگذار آن دانست؛ به طوری که با بررسی گنجینه مشاهیر متقدم و متأخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش شیرازی ها در چاپ و نشر بسیار مهم و پُراثر است

نقش شیرازی ها در چاپ و نشر بسیار مهم و پُراثر است