مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 09:402020-01-23سياسي

تألیف کتب علمی توسط مسلمانان قبل از مسیحیان/ تجلیل از آیت الله خرازی


یکی از مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علم اکنون در اختیار اروپا قرار گرفته است، گفت: مسلمانان در زمانی که مسیحیان در خواب غفلت بودند در علوم مختلف تألیف های مهم و با ارزشی داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر پنج شنبه در مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: علم اکنون در اختیار اروپاییان قرار گرفته است در حالی که مسلمانان با قلم خود در همه عرصه ها و زمینه ها از جمله ریاضیات، نجوم، هندسه و دیگر علوم مختلف تألیف های مهم و کتاب های با ارزشی داشتند ولی متأسفانه یا توسط دشمنان دین به آتش کشیده شدند و یا از طریق دلالان به غرب فروخته شدند.

وی بیان کرد: در طول 250 سال ائمه اطهار علیه السلام بیش از 10 هزار کتاب تألیف کردند که اگر این تألیف ها نبود ما امروز به این مرحله از علم فقاهت نرسیده بودیم و مسلمانان در زمینه تألیف و علم پیشرو بودند در زمانی که مسیحیت تازه در قرن هفتم از خواب بیدار شده بود کم کم کتاب ها از سوی شرقیان به غرب از طریق دلالان فروخته شد.

تأکید بر چاپ آثار برگزیدگان دوره های مختلف همایش کتاب سال حوزه استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به بهره گیری از ظرفیت همایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تألیف کتب علمی توسط مسلمانان قبل از مسیحیان/ تجلیل از آیت الله خرازی

تألیف کتب علمی توسط مسلمانان قبل از مسیحیان/ تجلیل از آیت الله خرازی