مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 18:402020-01-24بين الملل

تلاش عربستان برای جاسوسی از نامزد خاشقجی


روزنامه گاردین نوشت در زمان حضور خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی در انگلیس، رژیم عربستان درصدد بود علیه وی جاسوسی کند - .

تارنمای روزنامه گاردین نوشت از زمان کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در اکتبر سال 2018 میلادی، خدیجه چنگیز خواهان اجرای عدالت درباره قاتلان وی شده است.

این روزنامه نوشت سازمان های اطلاعاتی آمریکا به سازمان های اطلاعاتی انگلیس هشدار داده بودند در سفر پارسال خدیجه چنگیز به انگلیس، 9 ماه پس از کشته شدن نامزدش، مراقب باشند، زیرا عربستان سعودی، درصدد جاسوسی از نامزد خاشقجی است.

به نوشته گاردین، هنوز معلوم نیست جاسوسی عربستان از خدیجه چنگیز، به صورت فردی یا الکترونیکی بوده و آیا این رژیم، موفق به چنین کاری شده است یا خیر.

گاردین نوشت این هشدار سازمان های اطلاعاتی درباره جاسوسی عربستان سعودی علیه نامزد خاشقجی، بار دیگر نگرانی ها از اقدامات رژیم عربستان سعودی در نقض حقوق بشر و جاسوسی علیه منتقدان این رژیم را بیش تر کرد.

این روزنامه به نقل از هلا الدوساری (Hala Aldosari)، فعال حقوق بشر اهل عربستان و استاد دانشگاه ام آی تی آمریکا نوشت: رژیم سعودی در صدد است صدای خدیجه چنگیز را محدود کند و همه کار های غیر قانونی این رژیم ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش عربستان برای جاسوسی از نامزد خاشقجی

تلاش عربستان برای جاسوسی از نامزد خاشقجی