مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 06:052020-01-25اقتصادي

اختلاف بر سر منشا بوی بد در تهران


در حالی رییس سازمان محیط زیست، دلیل بوی بد در تهران را مصرف مازوت در نیروگاه ها می داند که این موضوع از سوی وزارتخانه های نفت و نیرو رد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یک سال پیش بود که انتشار بوی بد در تهران خبر ساز شد، موضوعی که البته هیچ گاه جواب روشنی برای علت آن داده نشد.

امسال نیز درست در همان زمان، دوباره بوی بد مهمان تهرانی ها شد، اینبار اما از فاضلاب گرفته تا آراد کوه در جنوب شهر تهران، نقش متهم را بازی کردند.

حالا اما رییس سازمان محیط زیست معتقد است که ناتوانی در صادرات مازوت از یک سو و مازاد تولید در پالایشگاه ها از سوی دیگر باعث شده نیروگاه ها به مصرف این سوخت ارزان رو بیاورند.

وی تاکید کرده از آنجا که پیش تر منشا بوی نامطبوع در تهران، افزایش گاز گوگرد اعلام شده بود، اکنون نیز تایید مصرف مازوت در نیروگاه ها به جای گاز مشخص می کند که افزایش ناگهانی و شدید آلاینده های بدبو به ماجرای سوخت مربوط است.

این موضوع در حالی مطرح می شود که مازوت در مقایسه با گاز طبیعی سوخت گرانی به حساب می آید و حتی قیمت تمام شده تولید برق را نیز افزایش می دهد.

از سوی دیگر، استفاده از مازوت در نیروگاه ها به چند هفته گذشته مربوط می شود، در حالی که انتشار بوی بد در تهران سال گذشته نیز وجود داشته و از چند ماه گذشته نیز این موضوع تکرار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف بر سر منشا بوی بد در تهران

اختلاف بر سر منشا بوی بد در تهران