مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 08:402020-01-25بين الملل

زنی با نبوغ و جنون، همپای جویس و پروست


فرم های ادبی خلاقانه، نثر پیچیده اما هنرمندانه و به قولی صدایی بی همتا، سبب شده تا عده ای ویرجینیا وولف را همپای جیمز جویس و مارسل پروست بدانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اغلب او را با خانم دالووی ، امواج ، به سوی فانوس دریایی و اورلاندو می شناسند، اگرچه سفر به بیرون ، شب و روز و اتاق جیکوب نیز از دیگر رمان های این نویسنده انگلیسی است.

ویرجینیا وولف پیش از آن که در سن 59سالگی (28 مارس 1941) به زندگی خود پایان دهد، در 21 دسامبر 1904 اولین مقاله خود را درباره موزه برونته با عنوان Haworth, November 1904 ، در روزنامه گاردین و پس از آن چند مقاله دیگر نیز منتشر کرد.

او عنوان منتقد و ناشر را نیز از خود بر جای گذاشته است.

امروز مصادف با 25 ژانویه (پنجم بهمن ماه 98) صد و سی و هشتمین سال روز تولد ویرجینیا وولف است.

گویا ویرجینیا وولف پرت و پلا می‏ نویسد! مهدی غبرایی، مترجم موج ها در شب ویرجینیا وولف درباره این نویسنده گفته است: صحبت کردن از ویرجینیا وولف کاری است سهل و ممتنع.

سهل از این رو که منابع مورد نظر درباره ‏اش به وفور یافت می شود و حتی در زبان فارسی نیز چند اثر مستقل از او به چاپ رسیده است.

اما ممتنع از این بابت که در میان اقیانوسی از نقد و نظر و اطلاعات گم می شوید و مجال برای بررسی حتی یک صدم شان کاری است بس دشوار و وقت گیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنی با نبوغ و جنون، همپای جویس و پروست

زنی با نبوغ و جنون، همپای جویس و پروست