مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:152020-01-25سياسي

حال ناخوش پل تاریخی پاتاوه و اقدام به موقع میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، در بخش غربی بخش پاتاوه پل تاریخی مربوط به دوران صفویان وجود دارد که بر روی رودخانه بشار در حاشیه راه ارتباطی پاتاوه به مارگون واقع شده که نشان از حکومت آخرین دوره ی پر رونق و پر جمعیت این منطقه قبل از دوران معاصر دارد از جمله ویژگی های این پل تاریخی، نوع طاق های به کار رفته و تزیینات گوشه ساز در فضای داخلی اتاق ها و آجر کاری نمای بیرونی است که بر زیبایی این منطقه می افزاید.

اما طی این سال ها سیل و زلزله ها چهره خود را بر این پل تاریخی نشان داد و خسارت زیادی به پل پاتاوه وارد کرد و همین هفته گذشته بود که رسانه ها به فرو ریختن بخش دیگری از این پل تاریخی خبر دادند که با اقدام سریع میراث فرهنگی در بازدید از این اثر تاریخی همراه بود.

روز گذشته صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از این پل تاریخی با اشاره به اینکه پل، در اثر حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله فرو ریخته از اختصاص مبلغ 500 میلیون ریال به این بنای تاریخی در دوره صفویه خبر داد.

وی با بیان اینکه پل تاریخی پاتاوه در سال 1352 در فهرست آثار ملی قرار گرفته گفت: اواخر دهه 70 کار مرمت و احیای این اثر شروع شده و برای قسمت تخریب شده مبلغ 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش پل تاریخی پاتاوه و اقدام به موقع میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

حال ناخوش پل تاریخی پاتاوه و اقدام به موقع میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد