مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:262020-01-25پزشكي

مرحله نخست ایمن سازی فلج اطفال در هرمزگان آغاز شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: پیش از این قرار بود این مرحله از ایمن سازی فلج اطفال در روزهای 28 دیماه تا اول بهمن ماه انجام شود، اما به دلیل وقوع سیل در مناطق شرقی استان، زمان اجرای آن تغییر کرد.

دکتر حسین فرشیدی بیان داشت: این طرح از امروز آغاز و تا هشت بهمن ادامه دارد و با اجرای آن حدود 210 هزار کودک زیر پنج سال در هرمزگان اعم از کودکان ایرانی یا اتباع بیگانه برابر ویروس فلج اطفال ایمن می شوند و مرحله دوم نیز در روزهای پنج تا هشت اسفند انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده اما با توجه به مشاهده این بیماری در کشورهای همسایه همچون پاکستان و افغانستان و تردد اتباع این کشورها در استان، اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید شهروندان همکاری خوبی در اجرای آن داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این طرح به صورت خانه به خانه توسط تیم های دو نفره بهداشتی با مراجعه به درب منازل و خوراندن دو قطره خوراکی فلج اطفال اجرایی می شود و هدف از انجام آن، ریشه کنی فلج اطفال یا بیماری پولیو است.

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال 2000 این ویروس را ریشه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرحله نخست ایمن سازی فلج اطفال در هرمزگان آغاز شد

مرحله نخست ایمن سازی فلج اطفال در هرمزگان آغاز شد