مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:362020-01-25اقتصادي

بهینه شدن کشاورزی در جلگه خوزستان با جلوگیری از انتقال آب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، اظهارداشت: همواره تاکید استان بر جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های استان است تا خوزستان با بیشترین ظرفیت به تولید بالاتر و گسترش کمی و کیفی محصولات کشاورزی بپردازد.

وی ادامه داد: در این صورت می توانیم شاهد بهره برداری بهینه و استفاده لازم از زمین های و مزارع کشاورزی استان باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، گفت: فاز اول این طرح با موفقیت اجرا شد اما اجرای 250 هزار هکتار باقی مانده که قول رییس جمهوری به مردم استان دراین باره نیز باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتی یادآور شد: با اجرایی شدن کامل طرح 550 هزار هکتاری، استان خوزستان به 10 کارخانه تولید قند چغندر نیاز است که در این بین با راه اندازی چهار کارخانه موافقت شده است.

وی بر توسعه کشت چغندر قند در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد کارخانه های مرتبط با آن باید راه اندازی شوند و با توجه به اینکه کشت این محصول، یک کشت پاییزه است و میزان آبی که هر هکتار چقدر قند در استان مصرف می کند بین هفت تا 9 هزار متر مکعب است، کشت این محصول در استان می تواند از ارزش افزوده بالایی برخوردار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه شدن کشاورزی در جلگه خوزستان با جلوگیری از انتقال آب

بهینه شدن کشاورزی در جلگه خوزستان با جلوگیری از انتقال آب