موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 07:352020-01-26اجتماعي

39 حیوان مختلف بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان تلف شدند


مهدی تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده این حیوانات که بر اثر بی دقتی رانندگان تلف شده اند، از گونه های گراز، شغال، روباه و سمور بودند.

وی با اشاره به بارش برف در روزهای اخیر در ارتفاعات پارک ملی گلستان و سرمای هوا و پی آمد این امر که حضور حیوانات از جمله گونه های شاخص مثل پلنگ و مرال در حاشیه جاده به صورت غریزی و برای تهیه غذا است، از رانندگان تقاضا کرد: از زمان ورود به جاده جنگلی کشیده شده در دل این پارک تا زمان خروج با سرعت مطمئنه 60 کیلومتر در ساعت رانندگی کنند.

رییس پارک ملی گلستان گفت: علاوه بر بارندگی های امسال، از 10 روز گذشته بارندگی ها با بارش برف در مناطق مختلف این پارک همراه شده که نقش موثری در رشد زاد و ولد انواع گونه های جانوری دارد.

تیموری ادامه داد: محیط بانان آمادگی کامل دارند تا در صورت افزایش سرما و کمبود علوفه و خوراک، به صورت دستی غذای مورد نیاز را در اختیار حیوانات پارک ملی گلستان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام سرشماری پاییزه حیات وحش با محوریت گونه های علفخوار، بیش از پنج هزار راس قوچ و میش، کل و بز و آهو در پارک ملی گلستان شناسایی شدند که با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوا، پیش بینی می شود در آمار سرشماری سال آینده روند زاد و ولد حیوانات خیلی مثبت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

39 حیوان مختلف بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان تلف شدند

39 حیوان مختلف بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان تلف شدند