مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 07:502020-01-26سياسي

راهپیمایی میلیونی مردم عراق ادامه انقلاب 1920


یک تحلیل گر مسائل سیاسی، راهپیمایی میلیونی مردم عراق برای خروج آمریکا از این کشور را ادامه و نسخه ای دیگر از انقلاب 1920 عراق میداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، دکتر حبیبیان دیشب در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه مردم عراق در سال 1920 انگلیسی ها را با تحقیر از عراق بیرون کردند گفت: راهپیمایی میلیونی روز جمعه عراقی ها، انقلابی دوم بود که که مردم خواستار خروج آمریکاییان از این کشور شدند.

وی تاکید کرد: همانگونه که در انقلاب 1920 میرزای شیرازی رهبری آن را بر عهده داشت در این حرکت هم مرجعیت شیعه به ویژه آیت الله سیستانی پیشتاز آن بود و در بیانیه ای خواستار احترام به حفظ حاکمیت عراق شد.

این استاد دانشگاه گفت: این حرکت عظیم به دنبال مصوبه مجلس عراق در الزام به خروج آمریکا از عراق انجام شد که با حمایت و درخواست همه گروههای مقاومات انجام شد.

دکتر حبیبیان، خواسته مردم عراق برای خروج آمریکا را حرکتی(دومینو وار) دانست که پیش از این در کشورهای مختلفی مانند یمن، لیبی و لبنان به وقوع پیوسته است.

دکتر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا نیز که میهمان تلفنی این برنامه بود راهپیمایی میلیونی مردم عراق را نشان دهنده تحول در این کشور دانست و گفت: عراقی ها پیش از این یک بار دیگر در سال 2009 آمریکاییان را از عراق بیرون کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی میلیونی مردم عراق ادامه انقلاب 1920

راهپیمایی میلیونی مردم عراق ادامه انقلاب 1920