مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 12:002020-01-26اقتصادي

ارقام و اعداد سرانه مطالعه مبنای علمی درستی ندارند


مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: بسیاری از ارقام و اعدادی که درباره سرانه مطالعه در کشور و استان داده می شود، مبنای علمی ندارند و درست نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور کوهی رستمی ظهر امروز در دیدار با ناشران و فعالان فرهنگی کتاب با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: با بازدیدی که از نمایشگاه کتاب خوزستان داشتم و با آمار و ارقامی که مسئولان اداره کل ارشاد اعلام کردند نشان می دهد که طی دو سه ساله گذشته میزان استقبال از نمایشگاه کتاب از نظر حجم حضور مردم و خرید کتاب افزایش یافته است.

وی افزود: داده های آماری ما در اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان نشان می دهد که طی سه سال گذشته آمار مراجعه به کتابخانه های عمومی خوزستان و امانت کتاب افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به آمار امانت کتاب در کتابخانه های عمومی استان از سال 96 تا 98، یادآور شد: در سال 98 در استان 850 هزار امانت داشتیم اما در سال 97 این رقم به 1 میلیون و 300 هزار امانت رسید.

کوهی رستمی ادامه داد: این در حالی است که طی 6 ماهه نخست سال 98 بیش از 800 هزار امانت در مجموعه کتابخانه های عمومی خوزستان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: کنار هم گذاشتن این دو واقعیت بیانگر افزایش گرایش مردم به سمت کتاب و کتاب خوانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارقام و اعداد سرانه مطالعه مبنای علمی درستی ندارند

ارقام و اعداد سرانه مطالعه مبنای علمی درستی ندارند