مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 04:552020-01-27پزشكي

کودکان بیش فعال؛ ثمره مادران افسرده


بارداری برای بسیاری از زنان یک لذت بزرگ است اما در عین حال، مادر بودن چالش های خود را دارد، افسردگی ناشی از بارداری ممکن است طی بارداری و بعد از زایمان تا حدود یک سال نیز به طول بینجامد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری بارداری برای بسیاری از زنان یک لذت بزرگ است اما در عین حال، مادر بودن چالش های خود را دارد، افسردگی ناشی از بارداری ممکن است طی بارداری و بعد از زایمان تا حدود یک سال نیز به طول بینجامد.

افسردگی پس از زایمان یکی از افسردگی های شایع مادران است که اگر با بی توجهی از کنار آن عبور شود، می تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند.

پروین فرج زاده دکتری روانشناسی در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، برخلاف کندی و آرام بودن مادران افسرده از لحاظ ظاهری، کودکان بیش فعال و بی قرار ثمره این زایمان ها است و این برانگیختگی مکانیسم عصبی به صورت بیش فعالی ظهور پیدا می کند، بنابراین مادران افسرده معمولا کودکانی با روحیه تحریک پذیر به دنیا می آورند.

وی با بیان این که افسردگی حین بارداری ممکن است پس از زایمان ادامه پیدا کند و در مواردی تشدید شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال افسردگی به پس از زایمان، حمایت خانواده فرد لازم است، چرا که بی خوابی های پس از زایمان می تواند روند افسردگی مادر را تشدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان بیش فعال؛ ثمره مادران افسرده

کودکان بیش فعال؛ ثمره مادران افسرده