مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 05:462020-01-27اقتصادي

برندسازی؛ میانبر جهانی شدن مبل و منبت تویسرکان


به گواه مستندات تاریخی و آمارهای رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اگر نگوییم که تویسرکان قدیمی ترین، دست کم یکی از قدیمی ترین قطب های تولید مبل و منبت در ایران به حساب می آید و تولیدات آن گاهی فراسوی مرزهای کشور را نیز درنوردیده و به کشورهای دیگر صادر شده است.

اکنون اما بازار فروش صنایع مبل و منبت تویسرکان محدود شده است؛ چالشی که کارشناسان دلایل آن را مولفه هایی همچون کمبود سرمایه در گردش میان هنرمندان و صنعتگران این حوزه، نبود زنجیره کامل برای تولید و از همه مهمتر برخوردار نبودن از نشان ویژه تجاری یا به عبارتی برندینگ ارزیابی می کنند.

شهرستان تویسرکان بر اساس آمار رسمی وزارت میراث فرهنگی از بیش از چهار هزار و 800 کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است و روستاهای اشترمل، جیجانکوه، سید شهاب و عین آباد بیشترین سهم تولیدات این بخش در شهرستان تویسرکان را به خود اختصاص داده اند.

تویسرکان، شهر ملی منبت گلریز اشترمل با برخورداری از بیش از 490 کارگاه تولید صنایع مبل و منبت یکی از مهمترین مناطق شهرستان تویسرکان در این حوزه است که نقش گلریز با استفاده از هنر دست صنعتگران و نه ماشین های سی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برندسازی؛ میانبر جهانی شدن مبل و منبت تویسرکان

برندسازی؛ میانبر جهانی شدن مبل و منبت تویسرکان