مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 06:202020-01-27سياسي

همسر سیدالاسرا شهید حسین لشگری دار فانی را وداع گفت


حواء لشگری همسر سیدالاسرا، سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حواء لشگری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری به علت ایست قلبی به لقاء الله پیوست.

مراسم تشییع این همسر شهید بزرگوار، فردا سه شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری ساعت 10 صبح از پایگاه مهرآباد به سمت بهشت زهرا (س) تهران برگزار می شود.

سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری متولد 1331 در ضیاءآباد استان قزوین به دنیا آمد و در تیر ماه 1356 با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ التحصیل شد و در یگان های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست، پس از انجام 12 مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.

لشگری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت، در بدو ورود به وطن لقب سید الاسرای ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسر سیدالاسرا شهید حسین لشگری دار فانی را وداع گفت

همسر سیدالاسرا شهید حسین لشگری دار فانی را وداع گفت