مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:452020-01-27پزشكي

محقق کرمانشاهی نقش مؤثر «سورانه» و «بلوط» در ترمیم زخم را کشف کرد


بر پایه نتایج این مطالعه که با عنوان بررسی اثر پماد عصاره های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط به صورت مستقل از هم، بر روند ترمیم زخم در موش های صحرایی نر توسط دکتر محسن ژاله در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد، مشخص گردید عصاره های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط دارای اثرات ضدمیکروبی و ترمیم زخمی بسیار بالایی هستند.

یافته های حاصل از این طرح نشان داد که عصاره های حاصل از هر 2 گیاه دارای ترکیبات موثری هستند که با توجه به خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی این ترکیبات، این فرکشن ها دارای خواص ضدمیکروبی بسیار زیادی می باشند به طوری که آن ها توانستند در رقت های بسیار کم از رشد و فعالیت باکتری ها و قارچ های آسیب رسان جلوگیری به عمل بیاورند و در رقت های اندکی بالاتر اثر باکتری کشی و قارچ کشی خارق العاده ای از خود نشان دهند.

همچنین گیاهان مذکور دارای خواص ترمیم زخمی فوق العادی بودند به طوریکه آنها توانستند تمامی فاکتورهای التهابی را کاهش و فاکتورهای ترمیمی را افزایش دهند.

هدف این تحقیق، بررسی خواص ضدمیکروبی و ترمیم زخمی عصاره های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط بود زیرا با توجه به مقاومت روز افزون باکتری های بیماریزا نسبت به آنتی بیوتیک ها، پژوهشگران در پی یافتن داروهای جدید گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق کرمانشاهی نقش مؤثر «سورانه» و «بلوط» در ترمیم زخم را کشف کرد

محقق کرمانشاهی نقش مؤثر «سورانه» و «بلوط» در ترمیم زخم را کشف کرد