مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 09:002020-01-27اجتماعي

پالایشگاه و نیروگاه شازند، عامل اصلی بوی نامطبوع دیشب در اراک


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شب گذشته حرکت آلودگی ناشی از فعالیت پالایشگاه و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه به سمت اراک، باعث انتشار بوی نامطبوع در این شهر شد.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شب گذشته حرکت آلودگی ناشی از فعالیت پالایشگاه و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه به سمت اراک، باعث انتشار بوی نامطبوع در این شهر شد.

رضا میرزایی امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه در جمع خبرنگاران در خصوص علت بوی نامطبوع که شب گذشته در اراک استشمام شد، افزود: میزان انتشار آلودگی در فصل سرد و گرم سال یکسان است، اما در فصل سرد سال آلودگی در سطح زمین باقی می ماند و دیشب همین اتفاق به دلیل شدت سرما در اراک رخ داد.

وی افزود: در پایش شب گذشته که تا 2:30 بامداد ادامه داشت، منشاء این بو که به سمت اراک در حرکت بود و کاملا روی سطح اراک باقی ماند، پالایشگاه و نیروگاه شازند بودند.

میرزایی با بیان اینکه در فصل گرم سال بو و آلاینده ها به سرعت به عرض های بالاتر انتقال پیدا می کنند و در واقع کمتر متوجه بو و آلودگی ها خواهیم شد، بیان کرد: در شب گذشته از 72 مشعل نیروگاه 10 مشعل سوخت مازوت مصرف کردند و سرمای هوا باعث شد که بو به سمت اراک سرازیر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه و نیروگاه شازند، عامل اصلی بوی نامطبوع دیشب در اراک

پالایشگاه و نیروگاه شازند، عامل اصلی بوی نامطبوع دیشب در اراک