مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 09:462020-01-27اقتصادي

هشت میلیارد ریال اعتبار به تالاب میقان اراک تخصیص یافته است


رضا میرزایی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی تالاب ها در جمع خبرنگاران در اراک افزود: افزایش جذب اعتبارات برای تالاب میقان از محل منابع ملی در دستور کار است و این رقم تا پایان سال بیشتر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: در راستای مدیریت جامع تالاب میقان اراک، تفاهم نامه ای با مدیران دستگاه های اجرایی امضا شده و کمیته های تخصصی و کارشناسی آن مشخص شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ایجاد سیستم پایش آنلاین در تالاب میقان اراک در دستور کار است و یک دستگاه هلی شات نیز امسال برای سرشماری پرندگان این منطقه خریداری شده است.

میرزایی عنوان کرد: تلفاتی ناشی از بیماری پرندگان امسال در تالاب میقان اراک گزارش نشده و مهاجرت معکوس پرندگان از این زیستگاه طبیعی پرندگان در حال انجام است.

وی گفت: برای کنترل ریزگردهای تالاب میقان اراک اقدام های مطلوبی صورت گرفته و حجم آبگیری حوضچه های این تالاب در بهار امسال به 110 میلیون متر مکعب رسید که از تراز 40 سال اخیر عبور کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: برگرداندن باطله های شرکت املاح به چاله های ایجاد شده در تالاب میقان اراک اقدام مثبت است و این مهم از طریق پمپاژ انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت میلیارد ریال اعتبار به تالاب میقان اراک تخصیص یافته است

هشت میلیارد ریال اعتبار به تالاب میقان اراک تخصیص یافته است