مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-28اقتصادي

آفلاتوکسین هیولا نیست


میزان آفلاتوکسین شیر در استان 44 نانوگرم در لیتر و پایین تر از حد مجاز کشوری است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: میزان آفلاتوکسین شیر در استان 44 نانوگرم در لیتر و پایین تر از حد مجاز کشوری است.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حد مجاز تعیین شده آفلاتوکسین شیر در اروپا 50 نانوگرم در لیتر است اما حد مجاز آفلاتوکسین شیر در آمریکا 500 نانوگرم در لیتر تعریف شده است، اظهار کرد: این در حالی است که میزان حد مجاز برای آفلاتوکسین شیر در ایران 100 نانوگرم در لیتر تعریف شده است.

بر اساس نتایج تحقیق مشترکی که در سال 1397 توسط اداره کل دامپزشکی استان با همکاری دانشگاه زنجان انجام شد، میانگین آفلاتوکسین شیر در استان 44 نانوگرم در لیتر و پایین تر از حد مجاز کشوری اعلام شد.

وی با بیان اینکه محصول شیری که در سطح استان زنجان تولید می شود جزو محصولات شیر سالم شمرده می شود؛ چراکه میزان آفلاتوکسین آن بسیار پایین تر از میزان آفلاتوکسین موجود در محصول شیر تولیدی اروپا است، عنوان کرد: سم آفلاتوکسین در فرآیند پاستوریزه شدن به هیچ وجه از بین نخواهد رفت.

البته لازم به ذکر است که در صورتی که علوفه مصرفی دام، آلوده به کپک شود از این طریق امکان ورود آفلاتوکسین به شیر دام مهیا می شود اما مقدار زیادی از آفلاتوکسینی که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفلاتوکسین هیولا نیست

آفلاتوکسین هیولا نیست