مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:052020-01-28سياسي

آمارِ نزدیک به همِ تأیید و ردصلاحیت شدگان گروه های سیاسی


آمار تأیید و رد صلاحیت شدگان گروه های سیاسی، نزدیک به هم است.

- گفت: بنابر آمار های مراکز رسمی و دولتی، تفاوت و درصد قابل توجهی میان داوطلبان تأیید و رد صلاحیت شده گروه های سیاسی مختلف نیست و نسبت ها تقریباً نزدیک است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به ادعای برخورد جناحی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان اظهار داشت: طبق قانون در بررسی صلاحیت ها، ماده یا بندی درباره گرایش سیاسی داوطلبان نداریم، زیرا پس از بررسی صلاحیت ها، باید مستند قانونی برای رد یا احراز نشدن داوطلبان اعلام کنیم.

وی افزود: طبعاً آن مستندات مربوط به تخلفات و یا جرایمی است که برخی داوطلبان انجام داده اند و یا شرایطی که باید برای داوطلبان احراز شود.

آقای ره پیک اضافه کرد: در شرایط و موانع مرتبط با بررسی صلاحیت داوطلبان، شاخصی به عنوان گرایشی سیاسی وجود ندارد و طبعاً شورای نگهبان در بررسی هایش به این موضوع بی توجه است.

وی ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی از مراجع ذیربط نیز، گرایش سیاسی داوطلبان در بررسی صلاحیت داوطلبان، مدنظر قرار نمی گیرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان بار دیگر تاکید کرد: همگان باید توجه کنند که اساساً این شورا در بررسی صلاحیت داوطلبان متغیری به نام گرایش سیاسی ندارد که آن را مدنظر قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارِ نزدیک به همِ تأیید و ردصلاحیت شدگان گروه های سیاسی

آمارِ نزدیک به همِ تأیید و ردصلاحیت شدگان گروه های سیاسی