مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 08:252020-01-28سياسي

در سوگ یاس نبی


سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان؛ حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.

- مرکز مازندران؛ سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص)، بزرگ بانوی جهان حضرت زهرای مرضیه (س)، اسوه صبر و تقوی و ولایتمداری است.

حضرت فاطمه (س) هشت سال در مکه پا به پای پدر برای اعتلا و پیشرفت اسلام کوشید و در آزار کفار و مشرکان و منافقان یار و مددکار پدر بود.

زمانی که مشرکان پیامبر (ص) را آزار و اذیت و زخمی و یا جسارتی می کردند، پیامبر (ص) را دلداری می داد و زخم هایش را مداوا می کرد؛ این گونه بود که پیامبر (ص) ایشان را ام ابی ها (مادر پدر) نامید.

احترام و رعایت حقوق همسر، فرزند دوستی و سخت کوشی در امور خانه و تبدیل خانه به مدرسه و مسجد و عبادتگاه از ویژگی های حضرت زهرا (س) بود چنان که تبدیل خانه به سنگر جهاد و مبارزه علیه ستمگران و دفاع از ولایت را در راستای وظایف خویش می دانست.

رویداد های تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمی و وضع روحی حضرت زهرا (س) را دشوار می کرد، اما حضرت فاطمه (س) با اینکه روز به روز پیکرش آب می‏ شد، هیچ شِکوه ای از بیماری نداشت.

در هنگام یورش حاکمان غاصب به خانه اش، حضرت زهرا (س) به گونه ای میان درب و دیوار آسیب دیدند که علاوه بر صدمه های سخت، جنین ایشان نیز سقط شد و تازیانه های بیشماری بر جان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سوگ یاس نبی

در سوگ یاس نبی