مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 11:552020-01-28ورزشي

مسابقات کشتی محلی گیله مردی در رامسر


مسابقات کشتی محلی با حضور پهلوانان نامی گیلان و مازندران در سادات شهر رامسر در حال برگزاری است.

- ، مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این رقابتها به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر با حضور بیش از 70 نفر از پهلوانان نامی گیلان و مازندران در سالن شهید صدر سادات شهر رامسر پیگیری می شود.

سبحان قلی پور با اشاره به استقبال پرشور تماشاگران برای این مسابقات افزود: کشتی محلی باقدمتی کهن در غرب مازندران و شرق گیلان طرفداران پرشماری دارد و این شب ها با حضور پهلوانان نامی گیلان و مازندران در سادات شهر هرشب بیش از هزار تماشاگر نظاره گر این رقابتها هستند.

وی گفت: کشتی محلی (گیله مردی) از ورزش های باستانی مازندران و گیلان است که رد پایش از قرن چهارم هجری در تاریخ کشورمان برجای مانده است.

در گذشته نحوه برگزاری کشتی گیله مردی این گونه بوده که یکی دو روز پیش از برگزاری مسابقه با ساز و نقاره به دوستداران این ورزش بومی اطلاع می دادند تا پهلوانان در این مسابقه شرکت کنند و جایزه مسابقه را نیز از حیوانات اهلی بخصو گاو و گوسفند تعیین می کردند.

قلی پور افزود: کشتی گیران غالباً بصورت گروهی وارد میدان می شوند و لاسپاره می پوشیدند که نشانه آمادگی شان برای گرفتن کشتی و نوعی حریف طلبیدن بود و معمولاً هر گروهی یک بزرگتر یا میدان دار دارد؛ که آماده بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقات کشتی محلی گیله مردی در رامسر

مسابقات کشتی محلی گیله مردی در رامسر