مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:182020-01-28اجتماعي

سرمای شدید باعث یخ بستن تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد شد


فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمای شدید و بارش برف طی هفته های اخیر باعث یخ بستن بیش از 60 درصد از آب محدوده این تالاب شده و پرندگان برای فرار از سرما کُلنی های چندصد قطعه ای (گرمک) تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: بر اثر این سرمای شدید و یخ بستن تالاب، بسیاری از پرندگان مهاجر برای یافت غذا و فرار از سرما به دیگر منابع آبی شهرستان و برخی نیز به مناطق جنوبی تر کوچ کردند.

وی با قدردانی از تشکل های زیست محیطی این شهرستان افزود: از چند روز قبل با همکاری اعضای انجمن های زیست محیطی مهاباد، 2 مرکز، جهت جمع آوری گندم و دانه برای پرندگان مهاجر در این شهرستان راه اندازی شده است.

سخنور گفت: به زودی دانه های جمع آوری شده با همکاری علاقه مندان و دوستداران محیط زیست در قالب یک برنامه مشخص در حاشیه تالاب کانی برازان برای استفاده پرندگان آبزی و کنارآبزی منتقل و توزیع می شود.

وی از اهالی روستاهای همجوار تالاب های این شهرستان نیز خواست که در این مدت که پرندگان و سایر حیوانات وحشی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند، دانه و علوفه اضافی خود را در حاشیه روستاها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب در شکار گونه های با ارزش جانوری در این شرایط مراتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای شدید باعث یخ بستن تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد شد

سرمای شدید باعث یخ بستن تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد شد