مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-28فرهنگي

صفدری از داستان های کارگری به روایت های انتزاعی رسید


خلیل درمنکی در نشست بزرگداشت محمدرضا صفدری گفت: صفدری از داستان های کارگری سبک مارکسیستی به داستان های انتزاعی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه بزرگداشت محمدرضا صفدری روز پنجشنبه 3 بهمن با حضور علاقه مندان به ادبیات داستانی، با همکاری انتشارات ققنوس و مجله بخارا، با حضور حسن میرعابدینی، ناتاشا امیری، خلیل درمنکی، زهره حسین زادگان و صفدری در کافه کتاب ققنوس برگزار شد.

زهره حسین زادگان در این مراسم گفت: چهل سال پیش احمد شاملو توانایی و استعداد صفدری جوان را شناخت و با چاپ داستان های او در کتاب جمعه او را به جامعه ادبی ایران معرفی کرد.

از سال 82 تاکنون انتشارات ققنوس این فرصت را داشته که از این نویسنده توانا دو رمان به نام های سنگ و سایه و من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم و مجموعه داستان تیله آبی را چاپ کند که این میان رمان من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم اثر برگزیده جایزه ادبی مهرگان سال 1381 بوده است.

حسن میرعابدینی نیز در این نشست با بیان مقدمه ای درباره تاریخ داستان نویسی ایران و محمدعلی جمالزاده و نقش او در ادبیات فارسی، درباره محمدرضا صفدری، آثارش و نقش او در ادبیات معاصر ایران صحبت کرد.

این منتقد گفت: اولین داستان صفدری در کتاب جمعه چاپ می شود و خود شاملو هم بر آن مقدمه ای می نویسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفدری از داستان های کارگری به روایت های انتزاعی رسید

صفدری از داستان های کارگری به روایت های انتزاعی رسید